چگونگی مطالعه، بعد از دوره Trade off


قابل توجه دوستانی که از مهرماه یا بعد از آن می خواهند برای کنکور ارشد 87 درس بخوانند ( در واقع دوره Trade off  را انجام نداده اند) و سایر دوستان.

اگر یادتون باشه در پست -- مطالعه موازی--  گفتم که برای مطالعه، بازه زمانی می تونه به دو قسمت طولانی و کوتاه مدت تقسیم بشه.
+ بازه طولانی مدت مربوط می شد به شروع مطالعه در تابستان و یا قبلتر.
+ و بازه کوتاه مدت می شد شروع مطالعه از مهرماه به بعد.

و گفتم که در بازه طولانی مدت دروس را متوازن می کنیم (که به اینکار Trade off می گویند) و در بازه کوتاه مدت کنکوری می خوانیم.
حالا برای چگونگی مطالعه در این زمان یعنی زمان بعد از Trade off برای دوستانی که در بازه  طولانی مدت هستند و همچنین برای دوستانی که در بازه کوتاه مدت و از مهر ماه یا بعد از آن می خواهند شروع به درس خواندن کنند من مجددا سوالاتی را در این زمینه از --- مهندس امین حسن زاده (مدرس دانشگاه چمران و جهاد دانشگاهی اهواز) ---  پرسیدم و ایشان هم با وجود مشغله زیاد با دقت و کامل به این سوالات پاسخ دادند که در ادامه می خوانید. از لطف این استاد گرامی بسیار سپاسگزارم. واقعا جای تشکر و قدردانی دارد.

توجه:
قبل از مطالعه این مصاحبه ، برای آشنایی با Trade off و مطالعه موازی به پست -- مطالعه موازی --  مراجعه کنید.


در ضمن پیشاپیش عید بزرگ فطر رو به همه شما دوستان عزیز تبریک عرض می کنم

 

ادامه نوشته

روش مطالعه موازی


در پی درخواست دوستی که خواسته بودند روش موازی را توضیح دهم، توجه ایشان را به مطالب زیر جلب می کنم:

بعد از انتخاب گرایش و انتخاب منبع باید شروع به مطالعه دروس مختلف کرد. برای مطالعه هم هر کس ممکن است روش خاصی داشته باشد که با شرایط و روحیات او هماهنگی دارد  و ممکن است از روش مطالعه خودش هم دفاع کند، چون قاعدتا قبولش دارد.
در این پست قصد معرفی یک روش مطالعه به نام روش موازی را دارم. من خودم همیشه برای مطالعه از این روش استفاده می کنم ولی وقتی استادم آنرا معرفی کرد باید اعتراف کنم که نمی دانستم اسمش موازی است. در حال حاضر هم از این روش استفاده می کنم. ممکن است که شما هم از این روش استفاده کرده باشید.

در هر صورت ، مطالبی را که در زیر می خوانید برداشتی از روش مطالعه موازی است که استادم توضیح داده بودند:

ادامه نوشته